معرفی تیپلرهای اروپا (2)

در ادامه پست قبلی قصد معرفی یکی از کبوتربازان اروپائی دارای رکورد را دارم، او کسی نیست جز هری شانون (Harry Shannon) ، او با پرورش تیپلرهای استثنائی توانست بارها رکورد اروپا را در این رشته به نام خودش ثبت کند و ساعت پرواز 22 ساعت و 5 دقیقه را در سال 1995 به جای بگذارد. او ساکن لیزبورن ایرلند است و اکنون یکی از رسته های برتر تیپلر انگلیسی را که دارای لاین خونی از این نژاد باشند به نام او یعنی شانون در دنیا می شناسند. اما هری شانون عقیده داشت که کبوتر تا هنگامی که در گنجه او پرورش می یابد یک کبوتر شانون و با قدرت است وقتی که کبوتر از گنجه او خارج شد شانون تنها دیگر یک اسم است زیرا مشخص نیست که پرورش دهنده جدید از چه سبک و سیاقی برای تغذیه، تمرین و نگهداری این رسته استفاده می کند. 

کبوتران این نژاد دارای اندامی کوتاه،بدن گرد، نوک کوتاه و همچنین سری کوچک و گرد هستند. کبوترانی نرم پرواز و میل بلند که زود اوج می گیرند اما آن قدر بالا نمی روند که قابل رویت نباشند بلکه نما پرواز می کنند و می توان پرواز زیبایشان را برای ساعتها در آسمان تماشا کرد.

مجموعه ای از عکسهای این رسته برای آشنائی بیشتر شما، 

لینک ویدئو پرواز این رسته از تیپلر انگلیسی


    1    2    3   4
    5    6   7   8
   9   10  11  12



معرفی تیپلرهای اروپا (1)

در چند پادداشت آینده تصمیم گرفتم تا چند گونه دارای رکورد تیپلر اروپائی رو با عکس معرفی کنم، تا اگر چنانچه جائی با چنین کبوترهائی برخورد کردید اونها رو به راحتی شناسائی کنید. بسیاری از این کبوترها نرم پروازند.

برای یادداشت اول سعی دارم تا به معرفی کبوتر بودِن Boden بپردازم، این نژاد کبوتر بلند پرواز به نام پرورش دهنده آن جک بودِن ( Jack Boden) نامگذاری شده است. جک بودِن ساکن میدلند غربی در بیرمنگام انگلیس بود که کبوترانش در سال 1975 موفق شدند رکورد 20 ساعت و چهل دقیقه را ثبت کنند. کبوتران این نژاد بالاگیر نیستند و نما پرواز می کنند اما همیشه رکورد خوبی را در گرمای تابستان از خود به جای می گذارند.


    1    2    3    4    5
    6    7    8    9   10
   11  12   13   14   15