هشت بیماری شایع کبوتر



بیماریهای کبوتر- هشت بیماری شایع کبوتران

پاراتیفوئید، پارامیکسوویروس (نیوکاسل)، خوره (تریکوموناس)، کوکسیدوز، انگلها، سندرم ویروس آدنو- ایکولای، اورنیتوز (کلامیدیاز)، کاندیدیاز (قارچ) 


1.پاراتیفوئید (باکتری سالمونلا)                                                                                                                          

بیماری پاراتیفوئید می تواند به سبب محیطی آلوده و غیربهداشتی و آلودگی دانه توسط جوندگان کبوتر شکل بگیرد. همچنین در زمان ورود کبوتر جدید به گنجه بدون بررسی اولیه سلامت پرنده به گنجه انتقال یابد. قبل از وارد کردن کبوتر جدید حتما باید به مدت 5 روز آنها را قرنطینه و از دارو برای پیشگیری استفاده کرد.


علائم بالینی پاراتیفوئید:

کاهش وزن و شادابی کبوتر

اسهال سبز رنگ

التهاب مفاصل پا و بال 

لنگیدن

گذاشتن تخم پوچ (بی نطفه یا جوجه مرده درون تخم)

پیچش گردن (به ندرت)

کوری یک چشم (به ندرت)


داروها و پیشگیری: 

فیورالتادین و کلستین 5%

تریمتوپریم سولفا

تراوی فارما

واکسن زنده


2. پارامیکسو ویروس (نیوکاسل)                                                                                                                     

 

برای جلوگیری از ورود ویروس به گنجه شما پیشنهاد ما این است که حداقل سالی یکبار کبوترانتان را واکسینه کنید. کبوتران جوان می بایست در سن 4 تا 8 هفتگی واکسینه شوند و این زمان در هنگام فصل مسابقات باید 4 هفته زودتر از شروع تمرینات باشد. همه کبوتران را 4 هفته قبل از شروع فصل جوجه کشی دوباره واکسن بزنید. وقتی که یک کبوتر به بیماری نیوکاسل مبتلا شد کار زیادی از دست شما بر نخواهد آمد و واکسینه کردن کبوتر کمکی به بهبودی آن نخواهد کرد. پیشنهاد ما به شما این است که کبوتران بیمار را با واکسن زنده نیوکاسل در مان کنید که تا بحال موارد موفقیتی در این زمینه مشاهده شده است. این کار را شخصا می توانید با ریختن یک قطره از واکسن در هر چشم کبوتر و یا با ریختن آن در آب به مدت سه روز انجام دهید. 


علائم نیوکاسل:

کاهش وزن

فضله سبز رنگ و اسهال

چرخش گردن و سر


درمان و پیشگیری:

واکسن 


توجه: در صورت مشاهده علائم نیوکاسل از روش درمانی زیر پیروی کنید. این روش توسط تعدادی دامپزشک در هلند و بلژیک پیشنهاد شده است. کبوتر آلوده را به مدت سه بار در طول یک هفته توسط واکسن ویروس کشته شده به میزان هر بار 0.5 سی سی به روش تزریق زیر پوستی ناحیه گردن واکسینه کنید به عنوان مثال روزهای یکشنبه، چهارشنبه و یکشنبه. بعد از درمان کبوتر را برای یک هفته دیگر تا حصول اطمنیان از عدم وجود همه علائم بیماری قرنطینه کنید. به خاطر داشته باشید پس از درمان بیماری کبوتر شما همواره یک ناقل ویروس نیوکاسل باقی خواهد ماند.


3. خوره (تریکوموناس)                                                                                                                                     

عموما به شکل توده زرد رنگ پنیری درون دهان پرنده ظاهر می شود، در حالیکه 10 درصد بیماری به شکل توده های خارجی مشاهده می شود 90 درصد آن داخلی ست. در هر سنی ممکن است کبوتر را مبتلا کند حتی جوجه های چند روزه را نیز می تواند آلوده کند. عامل آن تک یاخته تاژکداری ست که در غشاء مخاطی گلو و چینه دان کبوتر زندگی می کند.


علائم تریکوموناس:

کاهش اشتهاء

مشکل هضم دانه (نگهداشتن دان در چینه دان)


داروها:

رونیدازول (ریدزول)

مترونیدازول



4. کوکسیدوز                                                                                                                                                    

کوکسیدوز بیماری ست که در اثر وجود محیط غیر بهداشتی گنجه و دان برداشتن کبوتر از روی زمین و محیط اطراف ایجاد می شود.


علائم کوکسیدوز:

کاهش وزن

اسهال سبز تیره

بیحالی و عدم شادابی کبوتر

پرواز ضعیف 

تشنگی


داروها:

قرص داکوکسین

تریمتوپریم سولفا



5. کرمها، انگل (موئی، گرد، نواری)                                                                                                                   

انگلها عموما بر اثر وجود محیط آلوده و غیر بهداشتی گنجه و دانه برداشتن کبوتر از روی زمین و محیط اطراف موجب آلودگی کبوتر می شوند. به دلیل تغذیه کرمها از دان خورده شده توسط کبوتر، کبوتر آلوده همواره دارای اشتهای سیری ناپذیری است. 


علائم بیماری انگلی:

از دست دادن شادابی

کاهش وزن


داروها:

Combi-worm (all worms) (global)


6. کلامیدیاز (اورنیتوز)                                                                                                                                       

حدود 50 درصد از کبوترهای جوان با بیماری کلامیدیاز یا اونیتوز درگیر هستند. کاهش اشتیاق کبوتر به پرواز، کاهش تعداد کبوتران بازگشتی در زمان مسابقات و نتایج ضعبف (کبوتران مسافتی) چه در کبوتران پیر و جوان


علائم بیماری کلامیدیاز:

کاهش شادابی کبوتر

ترشحات بینی

کاهش تمایل کبوتر به پرواز

خاراندن سر و نوک

تورم پلکها (چشم قرمز) و چشمهای خیس (ترشحات چشمی)

عطسه، خرخر گلو، سرفه

تغئیر رنگ بینی

چرک گلو


داروها:

اسپیرامایسین

تایلوزین


7. سندرم ویروس آدنو- ایکولای                                                                                                                         

در طی ده سال گذشته این بیماری مهمترین مشکل کبوترهای جوان 6 تا 9 ماهه بوده است. بیش از 70 درصد کبوتران ممکن است آلوده باشند و علائم این بیماری را نشان دهند. این سندرم ترکیبی ست از یک ویروس آدنو که راه را برای ورود باکتری مهاجم ایکولای باز می کند که اغلب یک سیرکو ویروس نیز به آنها می پیوندد. کبوتر آلوده علائم مشابه بیماری نیوکاسل را دارا می باشد، در حالی که رد نیوکاسل کبوتر عطش بیشتری برای نوشیدن آب از خود نشان داده و دارای مشکلاتی در سیستم عصبی مانند چرخش سر و گردن می شود. اگرچه روش درمانی شناخته شده ای برای مقابله با ویروس آدنو و سیرکو وجود ندارد اما داروهائی وجود دارند که تا حدودی می توانند موثر واقع شوند.


علائم سندرم ویروس آدنو- ایکولای:

کاهش اشتهاء

فضله آبکی روشن به همراه کمی جرم در مرکز

بالا آوردن دان

کاهش سریع وزن

مرگ ناگهانی در عرض چند روز


داروها:

داکوکسین


8. کاندیدیاز                                                                                                                                                       

زمانی که مشکلی در گنجه مشاهده می شود اولین چیزی که کبوترباز به دنبال آن می گردد علائم بیماریهای رایجی مانند تریکوموناس، کوکسیدوز، انگل، پاراتیفوئید، بیماری تنفسی، کلامیدیاز، آدنو ویروس یا ایکولای است. بسیاری به آنچه که من درمان کوکورانه می نامم مشغول می شوند و به سرعت جعبه داروئی شان را برداشته و در مدت زمان کوتاهی سعی در درمان بیماریهای یاد شده دارند. انجام چنین عملی موجب آسیب رسانی به سلامتی باکتریهای مفید روده و افزایش میکروبهای بد خواهد شد. چنین آسیبی وضعیتی را ایجاد می کند که بدان کاندیدیا گفته می شود، که عامل ایجاد کپک و عفونت قارچی درون چینه دان و روده کبوتر است.


علائم بیماری کاندیدیاز:

عدم تمایل کبوتر به پرواز

عملکرد ضعیف کبوتر در طول مسابقه

از دست دادن تمرینات و مسابقات


داروها:

گلوستین



برگردان از سایت pigeonracing


به دلیل آنکه بسیاری از داروهای خارجی در ایران موجود نیست از ذکر نام آنها در زمان ترجمه خودداری شد برای آشنائی بیشتر با نام این داروها می توانید به سایت اصلی که در بالا ذکر شده مراجعه کنید.



نظرات 114 + ارسال نظر
غلام. کوسه نژادس یکشنبه 20 آذر 1401 ساعت 20:55

سلام این داروها
که میگم ازداروخونه انسانی بگیرید برای کفتراتون من قول میدم هربیماری داشته باشه حتی ابتدای نیوکاسل.... شربت متروماکس. پودراموکسی کلاو. پودرنستاتین. کپسول تتراسایکلین. کپسول اموکسی سلین. کپسول داکسی سایکلین. تمام داروها رو با هفتادسی سی آب جوشانده سرد شده قاطی کن. روزی دوسی سی دوساعت قبل دونه بده بخوره.

بهمن جمعه 24 تیر 1401 ساعت 23:55

سلاممن دوعددکبوتردارم که عطسه وفق فق میکنه ازتون خواهش میکنم راهنمایی کنید

... سه‌شنبه 12 بهمن 1400 ساعت 18:48 http://Sino3alfa.blogsky.com

سلام خانم من دیشب کارمو تموم کردم دیدم گروه بستس فکر کردم امروز گروهو باز میکنید ولی نکردید من یه کبوتر پیدا کردم نمیتونه پرواز کنه ولی اشتهاش خوبه غذا زیاد میخوره و گردنشو میچرخونه مخصوصا وقتی غذا میخوره میشه کمک کنید چه مشکلی است

مصیب جمعه 7 آبان 1400 ساعت 21:17

سلام من چندتاکبوتردارم که سقف دهانشان ژله مثل عفونت دارد وکسل شده اند راهنمایی مچکنید لطفا

Parsa شنبه 17 مهر 1400 ساعت 07:43

سلام این بیماری ها واگیر دار هست

رضا چهارشنبه 14 مهر 1400 ساعت 15:08

سلام من چندتا کبوترهام که اکثرا ماده هستند با تنفس سخت بی اشتهایی وکزکردن واب خوردن دارن و منجر به مرگ ۷تا کبوتر ماده و چندتا جوجه شده درمان داره یا نه ؟

رضا چهارشنبه 18 فروردین 1400 ساعت 18:07

من کبوتر دارم که خودشون رو باد میکنند با ید چکار کنم

هادی شنبه 9 اسفند 1399 ساعت 17:24

این دارو و درمانهای جناب دکترها همه چرته الکی اسمهای خارجی میارن که مارو گیج کنند وبگیم عجب دکترهایی هستن اگه راست میگن چرا به یک سوال پاسخ نمیدن.من روی تجربه میگم مریضی کفتر در هر بومی مختص همون بومه و دارو و دواشم تجربه خود کفترداره پس تجویز دارو و درمان این دکترها فقط برای منافع فروش خودشونه که صاحب داروخونه ها هستن .همونی که دوستمون گفته تمیزی گنجه و سیر و تریاک و داروی تجربی بهترین سازوکاره فریب این اسمای خارجکی رو نخورید که اصلا وجود نداره بدترین مریضی کفتر نیوکاسله که اصلا درمان نداره فقط باید واکسن بزنید مابقی مریضیها با تتراسیکلین و انتی بیوتیک انسانی و دامی خوب میشه دیگه مونده که سی سی یو و ای سی یو و عمل قلب باز و کلیه و کرونا رو هم به حیوون نجیب کفتر بچسبونن فقط برای پرکردن جیباشون .درآخر بگم جناب دکتر لااقل یک راه حل کلی که بگو .......

حمیدنجفی پور دوشنبه 4 اسفند 1399 ساعت 19:53

سلاموقت بخیردوعددکبوترمن سه روزکه گردنشوبرمیگردانهروبه هوا می چرخانه وگردنش راگچمی گیره آیابرای چنین موردی ازچه دارویی بایداستفاده کرد ممنون می شوم جواب بدهید

ارش شنبه 2 اسفند 1399 ساعت 20:13

اینا که همش سوال بود یه جواب توش ندیدم این شغل دکتری اعم از دامپزش و دکتر انسان تو این مملکت شده دزدی و پول. و پول. و پول یکی از این دکتر ها برا رضای خدا نباس جواب بده والا اینا از حیوون پست ترن حیف اون سآادی که دارید که عوض اینکه ادمتون کنه انسانترتون کنه حیوون تر میشید خدا منو ببخشه که کلمه حیوونم به کار میبرم برا شما نجاست ها امیدوارم همه حیوونها منو ببخشند که این ملعونین کثیف را مقایسه کردم باهاشون به نظر. من دوستان برید دوریال (دو پهن) که ارزشش هم والا کمتر از اونه بدید به این حرامخورهای ملعون بلکه بتونن با واکسن اون مملکتهای خارجه درمان کنند بیماری این زبون بسته ها
خاک بر سرتون که دیگه تمام دکتر ها ی عالم را شما بدنام کردید و باعث سرافکندگیشون شدید خدا بیشتر لعننتون کنه هیچوقت نفهمید چه علطی دارید میکنین

بهزاد سه‌شنبه 30 دی 1399 ساعت 10:09 http://blogsky

سلام خواستم اول هم ثبت بشه اسمم هم عرص ادبی کرده باشم درمرحله اول بعدش درخدمتتون هستم

احسان دوشنبه 29 دی 1399 ساعت 20:24

سلام یکی از کبوترام بام درد دل میکرد دیگه نمیکنه؟ ای آقا این سوالای بی جواب چه فایده ای دارن اون دوستمون تقریبا جواب دادن. تترا سایکلین انسانی دوای اکثر عفونت های کبوتر است

محمد پنج‌شنبه 18 دی 1399 ساعت 15:56

سلام من امروز یه کبوتر سفید پیدا کرد افتاده بود زمین یه چشمش انگار کوره پف کرده راه نمیره گردنشم همش رو به پایینه

عیسی سه‌شنبه 25 آذر 1399 ساعت 12:35

سلام خسته نباشی دوستان
من کبوتر ماده ای دارم اندازه 3ماه میشه مقعد کبوتر زده بیرون موقعه که میخواد مدفوع بکنه خیلی فشار خودش میده تا مدفوعش بکنه حتی با یکی از کبوترها جفت شد تخم هم گذاشت با اینکه مقعد بیرون زده بود از شما دوستان واقعا هر کسی راهکاری یا داروی در این زمینه بیماری داره به ما بده ممنون میشم اینم شماره تماسم 09174005634

عیسی سه‌شنبه 25 آذر 1399 ساعت 12:28

من کبوتری دارم ماده است اندازه سه ماهی است که مقعد پرنده زده بیرون از جاش تفلکی خیلی زجر میکیشه موقعه که میخواد مدفوع کنه باید فشار خودش بده تا مدفوعش بیافتدحتی با این مریضی که داشت جفت شد تخم هم گذاشت از شما دوستان میخواد واقعا هر کی راهکاری یا داروی در این زمینه بیماری دارن لطفا راهنمایی بکنند ممنون اینم شماره موبایلم ممنون میشمه پیام بزارید تشکر 09174005634

Hosein دوشنبه 26 آبان 1399 ساعت 12:03

برای چشم درد کبوتر از قطره بتازونیت استفاده کنید داروخانه انسانی

افشین جمعه 23 آبان 1399 ساعت 23:54

سلام یکی از کبوترم چند روز پیش یهو مریض شد هوا بارانی بود و در جا مرد امروزم دوباره یکی دیگ اش مرد کسی میتونه کمکم کنه مرسی

اسی پنج‌شنبه 24 مهر 1399 ساعت 07:18

سلام من کبوترم جوجه داره بعد مادر جوجه ها گم شده ایا بابا جوجه ها اونا دو نگه میداره

محمود ولادت چهارشنبه 9 مهر 1399 ساعت 09:54

سلام دوستان بنده یک پکیج کامل از داروها مخصوص کبوتران را وارد کردم و انشاالاه ادامه خواهم داد میتوانید در اینستا گرام بنده داروها را مشاهده و اطلاعات و طریقه مصرف را مطالعه نمایید آدرس اینستا daro-kabotaran تا 1399/07/20 تمام داروها شارژ خواهد شد

مجتبی دوشنبه 3 شهریور 1399 ساعت 10:46

اسلام خدمت عشق بازها حدود ده عدد از کفتر های خوب جوجه کشی ام مریض شده اند هر چه می خورن بالا می آوردم ویا حذم نمی کنند دو سه روز یکی را تلف می کنم همه نوع آمپول و دارو دادم هیچ فایده ای ندارد اگر کسی تخصصی در این کار دارد راهنمایی کند ممنون می شوم

ابوذر پنج‌شنبه 26 تیر 1399 ساعت 05:22

سلام چند مدتی هست کبوترام به این مریضی گرفتار شدن بد چند روز میمیرن علایمش اینکه آب زیاد میخورن سرشو عقب وسینه شو جلو می‌دهد غذا نمیخوره فقط آب میخوره تو دهنش گندم میریضم تا شاید خوب بشه بد غذا کلا سروتش میکنم ازدهنش عفونت میاد چکار باید کنم

sadegh دوشنبه 19 خرداد 1399 ساعت 16:41

سلام
خسته نباشید
امروز یکی از کبوترای من مرد
بدنش کاملا سالم بود چیزیش نشده بود
از نوکش خون اومده بود و مرده بود
لاغر نشده بود هیکلش خوب بود
فقط از نوکش خون اومده بود
میخوام بفهمم چه نوع مریضیه
چون اصلا مرگ عادی بنظر نمیومد

باربد چهارشنبه 14 خرداد 1399 ساعت 17:40

سلام من کبوترم بی حاله ضعیف شده و غدا نمیخوره لاغر شده پرواز نمیتونه خوب کنه راه درمانش جیه

Alireza.tareghi یکشنبه 11 خرداد 1399 ساعت 22:26

سلام دوستان کبوترای مریزتون رو با ابشون شیره یا تریاک قاطی کنید بزارین تا بخورن سه روز همین کارو کنی از روز اولشم بهتر میشه در ضمن اندازه ی یدونه نوخود

حسین شنبه 3 خرداد 1399 ساعت 14:12

سلام من یه کفتردارم چندروزپیش صبح زودپرش زدم بعدش شب نشست روی فنس احساس کردم مرده صبح که رفتم دیدم:کبوترم یه پاشوکامل نداره ناراحتش شدم واقعا

mostafa چهارشنبه 24 اردیبهشت 1399 ساعت 14:18

سلام برای کله گیجی کبوتر حتما از امپول نوروبین استفاده کنید .جواب میده

امین جمعه 5 اردیبهشت 1399 ساعت 08:15 http://...

سلام
عشقبازان گرامی من دکتر نیستم. ولی 50 سال هست کبوتر دارم.ظاهرا اینجا کسی هم جوابگوی سوالات شما نیست. اما من چند توصیه میکنم
1-نظافت گنجه اقلا هفته گی و پاشیدن اب و اهک یا هر محلول ضد عفونی
2- قبل از تن کردن انگل زدایی بکنید . البته از همه گله انگل زدایی بکنید . اینکار2هفته طول میکشد . ابتدا سیر را دورزو یک روز اب دو روز سرکه سیب در اب دان بریزید بعد دو روز اب بعد 3روز شربت مترونیدازول داخل هر لیتر اب یک سر شربت یا سر نوشابه . بعد حتما گل شور را با نمک ماسه ذغال و هر انچه که دم دست دارید در اختیار حیوان قرار دهید . اقلا هفته ای یکبار کاهو به همراه هر سبزی دیگر ریز کنید با نمک و ماسه اغشته کنید و به حیوانات بدهید .
مثلا نعنا خشک پونه خشک گوش ماهی کاه پودر سیر هر کدوم از اینها ریز مقوی هستند و احتیاجات کبوتر را برطرف میکند .
3-حتما و حتما هر فته یکبار سیر له کنید داخل اب . حداقل ماهی 1یا دو روز تخم جارو بدهید . همین دو ترکیب کل چینه دان و روده حیوان را تمییز میکند و انگلها و کرمها و عفونت ها را برطرف میکند .
4-چندان دنبال واکسن برای کبوتر ها نباشید . بعد از اینکه جوجه ها از2هفته گی رد کردند به جوجه ها واکسن بزنید . هم پشت گردن هم زیر شکم تزریق کنید . نیاز به واکسن مادرها نیست چون از طریق جوجه ها مادر هم واکسینه میشود .
5-اگر کبوتر دان در چینه نگه دارد سست میشود بی اشتها و بد شکل میایستد
دوبار داخل چینه دان حیوان اب با محلولی مثل مان مترونیدازول با دز کم بریزید و کفتر را سر وته کنید تا اکثر دانه ها بیرون بریزد . بعد با یک پر از دم خود کبونر اغشته به الکل یا نم یا سرکه داخل چینه دان فرو ببرید و 5بار بپیچانید تا فردا غروبش کاملا خوب میشه.
6-نیوکاسل درمان قطعی ندارد . این جمله خنده دار هست . بیشتر ماده ها میگیرند . اگر کله گیج شدند پرهای دم و سر و بال را کاملا بکنید تا خون جریان سریعتر داشته باشد تا یکماه بعد کبوترتان خوب میشود . هم جفت میشود هم تخم میکند هم خواهد پرید
7-فقط یکبار در هر روز به کبوتران خود دانه بدهید .ترجیحا غروب . زمستان یک چهارم کمتر از تابستان دان بدهید .
8-کبوتران خود را عادت بدهید در یکجای تمییز دانه بخورن. یک گوشه از پشت بام را برای اینکار انتخاب کنید و انجا را هفته ای یکبار ضدعفونی کنید . با هرچی که دم دست دارید حتی وایتکس یا جرمی ساید
9-کبوترها همه یکسان نیستند .برخی کم دانه میخرن برخی زیاد . اگر امکان دارید کبوتران پردان را جدا نگاه دارید کمی بیشتر دانه بدهید والا کارایی چنین کبوتری پایین میاید.
10-غریب نگیرید . غریبه راه ندهید. اگر غریب گرفتید قرنطینه کنید .3روز کافیست تا از سلامت ان مطلع شوید.
11-اگر داخل دهان کبوترانتان پنیرک داشت از پایین گلو ارام فشار دهید تا کاملا دیده شود بعد با یک موچین کاملا انرا بردارید . و نیم سی سی مترونیدازول بریزید داخل دهان کبوتر نهایت ظرف 3روز خوب میشود .اگر کامل بردارید دیگر مشکل نخواهید داشت
12-اگر کبوتر دچار چشم درد شد با سرکه بشویید . اصلا پماد نمالید بدتر میشود و حیوان را اگر جوجه باشد کور میکند
13-اگر وارد گنجه شدید و جوجه کبوترتان به شدت گیج زد نگران نباشید .جدایش کنید و با دست تا 10روز دانه بدهید کاملا خوب میشود . این کله گیجی در اثر ضربه دیگر کبوتران ایجاد شده
14-یک قفس برای جدا سازی داشته باشید تا راحتر به حیوان مریض رسیدگی کنید.
15-به یکباره دانه کبوتر را عوض نکنید .من خودم از اواسط پاییز تا اخر فروردین ذرت به دان اضافه میکنم. بعد هم طی دو هفته جیره را به سمت گندم و ارزن میبرم.
16-از دانه ای خورد و ریز استفاده نکنید .
17-کبوتر جیره غذایی را ظرف کمتراز30ثانیه میخورد . سعی کنید طوری این 30ثانیه را مدیریت کنید تا دانه داخل گلو گیر نکند
18-کف زمین به هیج وجه اجازه تخمگذاری ندهید اقلا 40سانت مکان تخمگذاری از کف زمین بالاتر باشد
19-هرگز کبوتر هم شکل و هم تیپ و رنگ را جفت نکنید . رنگ مخالف جوجه های جدیدی به شما میدهند که هم زیبا و هم پرشی خواهند بود . اصطلاحا دهن به دهن باید بخورد. اول رها کنید هرکدام با هرکدام تن خورد بخورد . برای الباقی سعی کنید .
20- مهمتر از همه موارد نیت تان را پاک کنید . بقیه را به خدا بسپارید حل میشه .
یا علی

وحید پنج‌شنبه 28 فروردین 1399 ساعت 05:40

برای گیجی گردن کبوتر که همون چرخش گردن هست من راهکاری دارم که کاملأ خوب میشه و چندین بار امتحان کردم تقریبأ ۲۰ عدد نخود آشی تقریبأ ۱ ساعت داخل آب بخیسونید و غروب به غروب به کبوتر گیج بخورانید تا زمانی که خوب بشه

هستی دوشنبه 11 فروردین 1399 ساعت 21:39

درمانی برا چرخش گردن کبوترم هست

محمد زسولی چهارشنبه 2 بهمن 1398 ساعت 16:36

سلام .برای درمان پرندگانتون تماس بگیرید سپاس

محمد یکشنبه 22 دی 1398 ساعت 20:52

یکی از کبوترام آلمانی حرف میزنه بیاید بریم تو لونه نشونتون بدم

محمد حسین شنبه 21 دی 1398 ساعت 21:17

Slm
یک قطره کد ۴۷ که برای عفونت های گلویی و خس خس کردن پرنده هست میتوانید از دامپزشکی تهیه و ۶تا۸قطره داخل دهان بچکانید

بهار سه‌شنبه 17 دی 1398 ساعت 03:37 http://baharyadegar90i@gmail.com

سلام من یک هفته هست یک کبوتر آمد خونم چون زمستان هوازیاد داخل خونه ام نمیاد من هم دوستش دارم هم نگرانش هستم

Mahdi چهارشنبه 11 دی 1398 ساعت 16:11

سلام کبوترام کلا پوچ شدن و فضله شون آب تنهاست و آب زیاد میخورن چی برای درمانش خوبه

فرزاد شنبه 30 آذر 1398 ساعت 20:53

سلام کفترام بی حالند دانه نمی خورند فضله شونم کمی آبکیه سوزن نیوکاسل هم نیست

علی یکشنبه 17 آذر 1398 ساعت 21:03 http://سیستان وبلوچستان سراوان

چرخش گردن وسر ...این دارو دارد یانه

سجاد دوشنبه 11 آذر 1398 ساعت 23:22

سلام کبوتر من روی دماغش دونه زده و پراش ریخته چه مریضی داره و راه درمانش

جواد پنج‌شنبه 9 آبان 1398 ساعت 15:45 http://Sino3alfa.blogskycom

سلام کبونرانم در عرض۳روز کفتر هایم مرد مریضیشان اسهال سفید پافلج وکتف ها از کار میفتند دلیل را بگویید

سجاد جمعه 3 آبان 1398 ساعت 19:41

سلام کفترهامو ده روز میش واکسن زدم برا نیوکاسل الان بوی از کفترهام کز کرده مدفوعش کمی ابکی هست چکار کنم

امیر دوشنبه 15 مهر 1398 ساعت 15:55

چرا کبوتر کسل ی جا میشینه مدفوع اش هم ابکی دوتا جوجه است یکی ایش اینجوری شده تازه دوهفته است دون میخوره لطفا اگه میدونید کمکم کنید و راه درمانش رو بگید ممنون میشم ✋

حبیب پنج‌شنبه 11 مهر 1398 ساعت 10:04

شیره تریاک یه زره برزید تو آب حل کنید سه روز بهشون بدید سریع خوب میشن یا دهنش رو باز کنید اندازه عدس کوچیک بهش بدید روزی یه بار تا خوب بشه

مهراب چهارشنبه 27 شهریور 1398 ساعت 23:44

سلام.بعضی از کبوتران من در خال پرواز یهو میوفتن روب زمین بعد بلافاصله پرواز میکنن میشینن جایی ..شما میدونید مشکلشون چیه و راه درمانشون؟

مازیار پنج‌شنبه 21 شهریور 1398 ساعت 15:53

سلام
این همه سوال بی جواب میبینید دیگه چرا سوال میپرسید..
دوستان عزیز مگه شهر شما داروخانه دامپزشکی نداره!؟؟
مطمءن باشید که حتما اونجا جوابتون رو می گیرید نه اینجا

رضا چهارشنبه 13 شهریور 1398 ساعت 00:09

سلام دوستان کمک کنید یکی از کبوتر هام سرشو میذاره زمین گردنشو بر میگردانه رو به هوا نگاه میکنه و بعضی موقها غش میکنه حدود یک دقیقه مثل کبوتر سر بریده بال بال میزنه چکارش کنم چه دارویی بدم بهش خوب بشه.

علی دوشنبه 14 مرداد 1398 ساعت 12:30

سلام من کبوترم صداش گرفته وقتی نی خواد قر بزنه صداش در نمی اید لطفا راه درمانش بهم بگین ممنون میشم

محمد دوشنبه 7 مرداد 1398 ساعت 10:09

داداش این دارو هارو از کجا باید بخریم داروخونه یا دامپزشکی؟

محمد امین یکشنبه 9 تیر 1398 ساعت 13:38

سلام من کفتر دارم پرواز میکنه رو هوا یهو میافته میمیره دیگه نزاشتم پراواز کنن تا الان نزدیک به ۳۰ دانشون مرده باید چکار کنم

پانی پنج‌شنبه 23 خرداد 1398 ساعت 14:26

سلام
یه کبوتر اومده تو بالکنمون خیلی بی حاله رو بدنشم همش یه سری حشره مثل مگس رفت امد میکنن لطفا راهنمایی میکنین

نوید چهارشنبه 22 خرداد 1398 ساعت 09:28

سلام وقتتون بخیر یه کبوتر چند روزه اومده تو حیاط ما نمیتونه خوب راه بره اطراف یکی از چشماش دانه های قرمزه, راه درمانش چیه؟
ممنون از راهنمایی شما

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد