اسکادران (4)

تصاویری از نر و ماده ها و جوجه های پائیز و زمستان سال گذشته


         1         2         3         4
         5         6         7         8

کبوتر چیستوپُلیَن

مدتی قبل مطلبی رو درباره کبوتر "پِرمیَن" یا "چیستوپُلیَن" از یک سایت خارجی ترجمه کرده بودم تا اینجا در دسترس همه بگذارم اما متاسفانه در در یک حرکت انتحاری کامپیوتر خاموش شد و همه زحمتی که کشیده بودم به فنا رفت، با این حال نا امید نشدم و حالا این کبوتر بلندپرواز رو به صورت مختصر و با عکس معرفی می کنم. کبوتر "پِرمیَن" با خاستگاه کشور روسیه و شاید شهر "پِرم" از اوایل قرن بیستم شناسائی و به دنیا معرفی شد، دارای شکل و ظاهر خاصی است که در عکسهای زیر می بینید و در چند نقش و خال مثل سفید، زرد و سفید یالدار وجود دارد، تا به حال نیز رکوردی نزدیک به 8 ساعت پرواز رو از خودش به ثبت رسانده است.


اسکادران تیپلرهای من

این هم تصاویری از اسکادران تیپلرهای انگلیسی من، از نسل کبوترهای "پیت وان دِ رِف" هلندی که سال قبل موفق شدم به کشور وارد کنم. امیدوارم در سالهای آینده کلوپی برای علاقه مندان به این سبک کبوترپرانی تشکیل شده و بتوانیم رکوردهای خوبی را با توجه به قوانین جهانی این رشته ثبت کنیم.