جراحی ماهی مبتلا به یبوست


طی انجام عمل همواره ماهی خیس نگه داشته شد و ضربان قلبش توسط یک پراب کوچک مشاهده می شد.


یک مردساکن نورفلاک که به ماهی قرمزش علاقه فراوانی داشت صدها پوند برای درمان این ماهی مبتلا به یبوست به دامپزشک پرداخت کرد. 

او ماهی بیمارش را به مرکز دامپزشکی تول بارن واقع در والشام شمالی برد در آنجا دکترها به او گفتند که ماهی او به یبوست مبتلا شده و نیاز به انجام عمل جراحی دارد که 300 پوند هزینه خواهد داشت. 

دکتر  فِی بتل (Faye Bethell) از آب بیهوشی برای بیهوش کردن ماهی قبل از انجام عمل استفاده کرد. خانم بتل اظهار کرد: در پایان روز از هر کس برای حیوان خانگی اش تعهد گرفته شده و حیوان مربوطه را بستری می کنند. ماهی قرمزی که تحت عمل جراحی قرار گرفت به خاطر وجود یک توده در زیر شکمش دچار یبوست شده بود و به دلایل دیگری مانند رژیم غذائی ماهی ارتباطی نداشت. 

گاز بیهوشی در حال پمپ به درون آب حاوی ماهی


این عمل که در حدود یک ساعت به طول انجامید توسط دکتر بتل و دو دستیارش صورت گرفت. به گفته خانم بتل در حین انجام عمل یکی از پرستارها مسئول دمیدن گاز بیهوشی از طریق لوله ای بود که درون دهان ماهی قرار گرفته بود و پرستار دیگر مسئول نظارت و بررسی ضربان قلب ماهی بواسطه یک پروب روی قلب ماهی بود. همچنین خیلی واضح در مورد تمام گزینه های موجود با صاحب ماهی گفتگو کردیم که ایشان تصمیم به انجام عمل جراحی گرفتند.


برگردان از سایت بی بی سی جهانی 



نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد