چشم درد کبوتر

چند روز قبل برای چشم درد تعدادی از کبوترها به داروخانه دامپزشکی رفتم، مسئول داروخانه بسیار مودب و تا جائی که بتونه آدم رو راهنمائی می کنه، برای چشم درد کبوتر هم پماد آیبیوتیک (پماد استریل چشمی) رو پیشنهاد کرد به همراه یک خشک کن مایع که باید هر روز داخل آب کبوترها بریزم و پماد رو هم به مدت سه روز زیر پلک پائینی تمام کبوترهائی که چشم درد دارند وارد کنم، به این صورت که پلک پائینی رو با دست باید به سمت پائین نگه دارم و بعد پماد رو با کمی فشار پمپ کنم داخلش،

پماد آیبیوتیک از گروه آنتی بیوتیکهاست و از خانواده اکسی تتراسایکلین، بعضی از دوستان کبوترباز برای چشم درد از داروی ضدعفونی پستان گاو استفاده می کنند که اون هم به خانواده اکسی تتراسایکلین مربوط میشه و موثره، به هر حال باید توجه کرد که پماد آیبیوتیک تنها برای چشم استفاده میشه و چشم درد به جز عفونهتای خارجی و صدمات فیزیکی از عفونتهای داخلی مثل سرماخوردگی هم نشأت می گیره


موارد مصرف: 

این پماد در پروفیلاکسی و درمان موضعی عفونتهای چشمی ناشی از میکروارگانیسمهای حساس به اکسی تتراسایکلین و پلی میکسین B بکار می رود، مانند عفونتهای ناشی از استرپتوکوکها، ریکتزیاها، ایکلای، آئروباکتر آئروژینوزا مثل کونژکتیویت، کراتیت، Pink eye، زخمهای قرنیه، بلفاریت در سگ، گربه، گاو، گوسفند و اسب، عفونتها ثانویه چشمی Distemper در سگ و تورم باکتریائی چشمی که در نتیجه سایر بیماریهای عفونی در حیوانات فوق ایجاد می شود.


روش و مقدار مصرف:

پلک پائین را برگردانده و میزان کافی از پماد چشمی را بطور یکنواخت و به آهستگی به داخل کیسه ملتحمه پائین تخلیه نمائید.

این پماد را می توان 2 تا 4 مرتبه در روز تجویز نمود.

در حیواناتی که فقط یک چشم آنها آلوده شده است برای جلوگیری از عفونت متقابل و سرایت بیماری، در مان هر دو چشم توصیه می شود.




نظرات 26 + ارسال نظر
حسن جمعه 3 شهریور 1402 ساعت 12:07 http://م

خدا شکرت

محمد پنج‌شنبه 29 تیر 1402 ساعت 16:15

سلام جوجه جوجه کفترطوقی من چندروزی است که دورچشمهاش بادکرده وصبح که میرم بهشون سربزنم چشم‌هاش باز نمیشه

ghasemi دوشنبه 10 بهمن 1401 ساعت 17:26

برای درمان چشم کبوتر ، چشم کبوتر را باز کرده و دو قطره تایلوزین۲۰ در ۱۰۰ داخل چشم ریخته و به مدت ۱۰ ثانیه چشمش را با دست باز نگه دارید تا عفونت ها به صورت سفید رنگ با دارو از چشم خارج شود این کار را سه روز صبح به صبح انجام دهید مطمئن باشید اگر چشم عفونت داشته باشد صد در صد بر طرف می‌شود .
اگر خواستید برای تعداد کبوتران زیاد استفاده کنید لازم به این دارو نیست.از داروی اِندرو فلاکسیسین محصول کشور اسپانیا برای هر لیتر آب چهار سی سی با آب مخلوط شود و برای کبوتران استفاده شود.

مریم شنبه 27 شهریور 1400 ساعت 12:12

بم بم همویه بم

sara دوشنبه 31 خرداد 1400 ساعت 16:05 http://kabotar

سلام من یه کبوتر طوقی دارم این 3 ساله ازش نگهداری میکنم. این چند روزه دور چشمش یکم باد کرده و یخوره بی حاله اما دونه و آب میخوره.. خیلی نگرانشم ممکنه کور بشه لطفا راهنمایی کنین چه پمادی براش بخرم حالش خوب بشه:

رضا سه‌شنبه 11 خرداد 1400 ساعت 17:26

رضا
یکی از کبونران من چشم درد بدی گرفته چکار کنم:گریه

Reza سه‌شنبه 3 فروردین 1400 ساعت 11:08

سلام من یه جوجه کبوتر دارم اولش یه چشش فقط آب میداد ولی الان هر دوچشمی چرک داره روی قرنیش من پماد تتراسیکلین یا همون آئروتکس زدم نمیدونم خوب میشه یانه میشه راهنماییم کنین

ابوالفضل شنبه 4 بهمن 1399 ساعت 15:26

سلام من یه نر مگس(زرهی) دارم چشش خیلی چرک داره و نمیتونه خوبی ببینه چیکار کنم بگین

امیر دوشنبه 1 دی 1399 ساعت 14:42

سلام من یه کفتر پرشی دارم که چند روز پیش بعد از اینکه پرید و برگشت یکی از چشماش درد میکرد اما الان دوتا چشماش درد میکنه و بیحال هم هست هیچی هم نمیخوره چکار کنم

mohamaad جمعه 28 شهریور 1399 ساعت 02:23

رهگذر

رحمت جمعه 20 تیر 1399 ساعت 01:16

سلام من همه جوجه کبوترام چشمشون باد کرده بود من به چشم چندتاشون پمادتتراساکلین انسانی مالیدن دیگه چه کارکنم

هرکی جمعه 13 تیر 1399 ساعت 12:39 http://http(s)://no3alfa.blogsky.com

سلام میتونید از پماد اعروتکس استفاده کنید چشم کبوتر خومیشه منم این مشکل رو داشتم پماد زدم خوب شده و اخر یک اشغال سفید از چشمش اومد بیرون:

امیر یکشنبه 1 تیر 1399 ساعت 17:09

من یه عروس هلندی دارم تازگیا یه چشمش ابدار شده و الان هردو ابدار شدن باید چکار کنم

اسی شنبه 23 فروردین 1399 ساعت 19:12

سلام واسه چشم چرکی کبوتر چی خوبه واس جوجه هام مبخوام

سید علیرضا چهارشنبه 13 فروردین 1399 ساعت 23:44

سلام من یک کبوتر نرم یک کبوتر نر دیگرمو زد الان چشمش بسته شده چیکار کنم لطفا

Ali یکشنبه 20 بهمن 1398 ساعت 21:36

سلام 2 تا از کفترام چشمشون عفونت کرده یه چیز مثل غِی تتراسایکلین مالیدم به چشمشون خوب میشن؟

یاسین جمعه 22 شهریور 1398 ساعت 16:49

سلام من دو از کفترام چشم درد گرفت یکی رو چای ریختم خوب شد یکی رو قرص مسکن دادم خورد خوب شد

محمد شنبه 16 شهریور 1398 ساعت 22:50

عزیزم شما میتونی با پماد اییبیتیک و قرص تترا ساکلین مشکلت رو حل کنی

من یکشنبه 6 مرداد 1398 ساعت 20:25

سلام و خسته نباشید
من یه جوجه کبوتر رو پشت بوم خونه پیدا کردم که فک کنم حدودا 2 هفته ش باشه...هنوز پرای روی گردن و زیر بالاش در نیومده( البته شاید گربه کنده باشدشون! )روی نوکش یعنی تقریبا جای بینیش سمت چپ متورم و قرمزه و از چشم چپشم آب میاد...و نمیدونم چرا هیچیم نمیخوره البته آب میخوره...اگه امکانش هست راهنماییم کنید که چطور میتونم کمکش کنم

علی چهارشنبه 12 تیر 1398 ساعت 09:23 http://hdjdjdkd

چه دارویی خوبه واسه چشم درد

مجید چهارشنبه 29 خرداد 1398 ساعت 12:20

سلام منم همین مشکلو دارم داروخونه تتراسیکلین گرفتم یسریا خوب شدن یسریا نه هنوز چه کنم راهنماییم کنین لطفا

علی محمد شنبه 19 خرداد 1397 ساعت 09:59

سلام منم به هیمن درد دچارم چشم کبوتر هایم درد داره هیچ خوب نمیشه رهنمایی ام کنید

علی سه‌شنبه 11 اردیبهشت 1397 ساعت 12:19

سلام من هم همین مشکل رو دارم تو کبوترام چشم درد ولکه سفیدی که رو سیاهی چشم میوفته که انگار چشم کبوتر کور شده بیزحمت راهنمایی کنید

امید پنج‌شنبه 5 بهمن 1396 ساعت 12:13

سلام من بک جوجه کبوتر دارم تازه دونه خور شده چندروز پیش کلاغ زده به چشمش خیلی بی حاله همش سرشو این طرف اونطرف میکنه لطفا زودتر راهنماییم کنین چکارش کنم

مسعود یکشنبه 26 دی 1395 ساعت 17:18

سلام یکی از کفترای من هم یکی از چشماشو میبنده غذاش هم یه خرده کمتر شده داخل قرنیه چشمش هم یه لکه سفیدی ایجاد شده راهنمایی کنین لطفا..............

Nioosha سه‌شنبه 18 آبان 1395 ساعت 22:05

سلام...من چند روز پیش یه کبوتر سفید پیدا کردم ک مدام یکی از چشماشو میبست..الان هر 2تا چشمش رو میبنده و چشماشم عفونت کرده...تو یکی از چشماش هم یه لکه سفیدی ب وجود اومده.اصلا غذا نمیخوره.ولی بجاش کلی آب میخوره..میشه راهنمایی کنید من باید چکار کنم...لطفا سریع جواب بدین...!!!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد